Όλα τα άρθρα του/της gymepkp

13o Μαθητικό Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας

Το διήμερο 18 και 19 Απριλίου πραγματοποιήθηκε το 13ο Μαθητικό Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας. Το φεστιβάλ πραγματοποιήθηκε στους χώρους του 1ου ΕΠΑΛ Ηρακλείου, του 6ου ΕΠΑΛ Ηρακλείου και του 1ου Εργαστηριακού Κέντρου Ηρακλείου. Την Πέμπτη 18/4 το σχολείο μας πραγματοποίησε διδακτική επίσκεψη στο φεστιβάλ με τους μαθητές/τριες της Α΄γυμνασίου.  Οι μαθητές/τριες είχαν την ευκαιρία να αλληλεπιδράσουν με το AugmenTable, του ΙΤΕ, ένα διαδραστικό “τραπέζι”,  να παρακολουθήσουν ζωντανή επίδειξη Τρισδιάστατης Εκτύπωσης από το Τμήμα Επιστήμης Υπολογιστών του Πανεπιστημίου Κρήτης και να παίξουν εκπαιδευτικά παιχνίδια που έχει αναπτύξει το  NILE LAB του Ελληνικού Μεσογειακού Πανεπιστημίου. Περιηγήθηκαν στην έκθεση με τα έργα μαθητών άλλων σχολείων και είχαν την δυνατότητα να τα εξερευνήσουν και να αλληλεπιδράσουν με αυτά. Τέλος οι μαθητές χωρίστηκαν σε ομάδες και παρακολούθησαν τρία εργαστήρια:

  1. Βιωματικό εργαστήριο: Think and GrowDigital: “Πως να γίνουμε υπεύθυνοι ψηφιακοί πολίτες”.
  2. Εργαστήριο εισαγωγής στο προγραμματισμό μικροελεγκτών micro:bit για μαθητές/τριες Γυμνασίου-Λυκείου από το Τμήμα Επιστήμης Υπολογιστών του Πανεπιστημίου Κρήτης.
  3. Αναγνώριση εικόνας χρησιμοποιώντας το MachineLearning For Kids.

Οι εκδηλώσεις του φεστιβάλ συνεχίστηκαν διαδικτυακά την Παρασκευή 19/4/2024, όπου και συμμετείχαμε με τους μαθητές/τριες του τμήματος Γ1, παρακολουθώντας το Διαδικτυακό σεμινάριο για μαθητές και μαθήτριες: «Τεχνητή Νοημοσύνη: το αύριο ήρθε!». Κατά τη διάρκεια του σεμιναρίου έγινε μια ιστορική αναδρομή, δόθηκαν βασικοί ορισμοί και επεξήγηση εννοιών για την Τ.Ν., ενώ έγινε και ζωντανή επίδειξη εφαρμογών τεχνητής νοημοσύνης. Τέλος, έγινε μια αναφορά στις Θετικές & αρνητικές επιπτώσεις που η Τ.Ν. έχει φέρει και αναμένεται να φέρει στις ζωές μας.

 

Περιηγητική εκπαιδευτική επίσκεψη στον Γιούχτα

Σήμερα, 17/4/2024, πραγματοποιήθηκε περιηγητική εκπαιδευτική επίσκεψη των μαθητών της Γ’ τάξης του σχολείου μας στο ιερό βουνό των Μινωιτών, τον Γιούχτα, σε υψόμετρο 811 μέτρων.  Η ανάβαση στην κορυφή, όπου δεσπόζει το εκκλησάκι του Αφέντη Χριστού, έγινε από μονοπάτι που περνά μέσα από πεύκα και κυπαρίσσια, δίνοντας την ευκαιρία στους μαθητές, τις μαθήτριες και τους συνοδούς καθηγητές να απολαύσουν ένα τοπίο απίστευτης φυσικής ομορφιάς. Με το καλό και στην επόμενη εξόρμηση !

Ξενάγηση στην Επισκοπή

Την Παρασκευή 12.04.2024 οι μαθητές της Γ Γυμνασίου του σχολείου μας ξεναγήθηκαν από τον αρχαιολόγο κύριο Γιώργο Κατσαλή στα σοκάκια της Επισκοπής.
Τα παιδιά μας, άκουσαν και έμαθαν για την ιστορία του τόπου μας. Επισκέφτηκαν και ξεναγήθηκαν στις Εκκλησίες του χωριού και πιο συγκεκριμένα επισκέφτηκαν τον Άγιο Αντώνιο, τον Άγιο Μηνά,την Παναγία τη Φανερωμένη, την Άγια Παρασκευή την Παναγία την Τσομπάνενα, σημαντικά μνημεία του τόπου μας.
Ευχαριστούμε γι’ αυτή την ξενάγηση τον κύριο Γιώργο Κατσαλή και ευχόμαστε τα παιδιά μας να είναι άξιοι συνεχιστές αυτής της πολιτιστικής κληρονομιάς  του τόπου μας.

Ομιλία με θέμα την Ψηφιακή Ασφάλεια

Σας προσκαλούμε τη Δευτέρα 1 Απριλίου και ώρα 17:30, στην  αίθουσα πολλαπλών χρήσεων του Γυμνασίου/Λυκείου Επισκοπής [είσοδος ελεύθερη], στην ομιλία με θέμα την Ψηφιακή Ασφάλεια: «ΠΩΣ ΝΑ ΠΡΟΣΤΑΤΕΨΟΥΜΕ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟΥΣ ΚΙΝΔΥΝΟΥΣ», που συνδιοργανώνουν τα Σχολεία, οι Σύλλογοι Γονέων και Κηδεμόνων & Πολιτιστικοί Σύλλογοι Ελιάς, Επισκοπής και Σγουροκεφαλίου και η Κοινότητα Ελιάς.              Η ομιλία είναι κατάλληλη για παιδιά άνω των 8 ετών.

Ομιλήτρια θα είναι η Ροδούλα Καφτάκη  [Μηχ. Η/Υ και Πληροφορικής, εκπαιδευτικός, συγγραφέας του βιβλίου «Μαμά,θέλω Tablet» και δημιουργός του Safe Kids Project (https://safekidsproject.gr/)].

3ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Alan Turing

Το γυμνάσιο Επισκοπής Ηρακλείου συμμετείχε για πρώτη φορά στον πανελλήνιο μαθητικό διαγωνισμό Alan Turing. Πρόκειται για έναν διαγωνισμό μαθηματικής λογικής και υπολογιστικής σκέψης. Συμμετείχαν συνολικά έξι τριμελείς ομάδες από όλες τις τάξεις του γυμνασίου, με υπεύθυνες καθηγήτριες την κ. Τζομπανάκη και την κ. Καγιαμπάκη.  Όλες οι ομάδες αξίζουν συγχαρητήρια για την συμμετοχή και την προσπάθειά τους. Οι ομάδες δούλεψαν ομαδικά, συνεργάστηκαν και απόλαυσαν την διαδικασία. Η προκριματική φάση του διαγωνισμού πραγματοποιήθηκε διαδικτυακά την Τετάρτη 13/3/2024. Δύο από τις έξι ομάδες ξεχώρισαν. Συγκεκριμένα, η ομάδα Oi_mavroi κατάφερε να πάρει την 3η θέση σε επίπεδο περιφερειακής ενότητας Κρήτης, συγκεντρώνοντας 5040 βαθμούς σε σύνολο 64 συμμετοχών από όλη την Κρήτη. Την 14η θέση σε επίπεδο Κρήτης κατέλαβε η ομάδα Ta_xefteria  συγκεντρώνοντας 4150 βαθμούς.

Συγχαρητήρια σε όλες τις ομάδες που συμμετείχαν!

 

16ο Κυνήγι Θησαυρού

Την Παρασκευή 15/3/2024 πραγματοποιήθηκε στο σχολείο μας η καθιερωμένη αποκριάτικη γιορτή. Διεξήχθη το 16ο κυνήγι θησαυρού στο οποίο οι μαθητές και οι μαθήτριες του σχολείου μας συμμετείχαν με ενθουσιασμό. Νικήτρια ομάδα αναδείχθηκε το τμήμα Β1 του σχολείου μας. Οι μαθητές και οι μαθήτριες, μασκαρεύτηκαν, χόρεψαν και απόλαυσαν τα εδέσματα που είχε ετοιμάσει ο σύλλογος γονέων και κηδεμόνων. Καλή Σαρακοστή σε όλους!

 

 

Επισκεψη στο 1ο Ε.Κ. Ηρακλείου

Στα πλαίσια των δράσεων για την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας το σχολείο μας οργάνωσε μια εκπαιδευτική επίσκεψη, με υπεύθυνες καθηγήτριες, τις κυρίες Ειρήνη Ρασούλη, Ελπίδα Φανουράκη και Αντωνια Σταυρακακη.
Οι μαθητές της Γ Γυμνασίου,  την Πέμπτη 22.2.24  επισκέφτηκαν το 1ο Ε.Κ Ηρακλείου.
Σκοπός της επίσκεψης ήταν οι μαθητές να ενημερωθούν για το πρόγραμμα σπουδών των Επαγγελματικών Λυκείων και να δουν από κοντά τα εργαστήρια των τομέων και των ειδικοτήτων που λειτουργούν στο Ηράκλειο.
Οι μαθητές είδαν και ενημερώθηκαν για τη λειτουργία των  περισσότερων εργαστηρίων.
Στους μαθητές άρεσε αυτή  η επίσκεψη και σίγουρα  τους έδωσε πολλές πληροφορίες που θα τους βοηθήσουν στις επιλογές τους για  μετά το γυμνάσιο, τι μπορούν να ακολουθήσουν.

Θεατρική παράσταση “Η ιστορία του Βίκτωρα και της Μαρίας”

Την Τετάρτη 21/2/2024 μαθητές του γυμνασίου μας παρακολούθησαν την διαδραστική παράσταση “Η ιστορία του Βίκτωρα και της Μαρίας”, με θέμα τον σχολικό εκφοβισμό. Μια υπέροχη παράσταση που άγγιξε τους μαθητές/ μαθήτριες που την παρακολούθησαν.

Δύο ηθοποιοί μπαίνουν μέσα στις σχολικές τάξεις, χρησιμοποιούν απλά θεατρικά μέσα, αλλάζοντας συνεχώς ρόλους και μετατρέπουν τη σχολική αίθουσα σε χώρο σκηνικής δράσης. Με βασικούς ήρωες της ιστορίας τον Βίκτωρα και τη Μαρία, αφηγούνται μια ιστορία ενδοσχολικής βίας. Αναδεικνύουν τις επιπτώσεις που μπορεί να έχει ένα τέτοιο γεγονός σε όλα τα εμπλεκόμενα μέρη αλλά και το ρόλο των παρατηρητών απέναντι σε αυτό. Περιεχόμενο και μορφή της παράστασης στοχεύουν στην ενεργή θέαση των μαθητών και μαθητριών και στην εξοικείωσή τους με τους θεατρικούς κώδικες, αφού όλες οι αλλαγές και οι θεατρικές διαδικασίες συμβαίνουν «μπροστά στα μάτια τους».

Στη θέση του Βίκτωρα θα μπορούσε να βρίσκεται κάθε παιδί που πέφτει – ή έχει πέσει – θύμα παρενόχλησης μέσα στο σχολικό περιβάλλον και στη θέση της Μαρίας ο κάθε συμμαθητής ή συμμαθήτρια που καλείται να πάρει θέση απέναντι στο φαινόμενο αυτό. Πώς μπορεί να σπάσει ο κύκλος της βίας; Είναι το κλειδί της λύσης οι παρατηρητές; Τι μπορεί να προτείνουν οι ίδιοι οι μαθητές ως λύση;

Ταυτότητα παράστασης

Κείμενο: Τάσος Αγγελόπουλος

Σκηνοθεσία, επεξεργασία κειμένου : Ρία Μεντηλίδου

Ηθοποιοί: Αλίκη Ατσαλάκη, Θοδωρής Θεοδωρίδης

Σεμινάριο πρώτων βοηθειών

Την Τρίτη 23/1/2024 πραγματοποιήθηκε στην αίθουσα πολλαπλών χρήσεων του σχολείου μας σεμινάριο Πρώτων Βοηθειών από εργαζομένους του ΕΚΑΒ Ηρακλείου και συγκεκριμένα από τον ιατρό Λουμπάκη Εμμανουήλ και τους διασώστες Καλεμάκη Εμμανουήλ και Λαζαράκη Κωνσταντίνο.
Αρχικά, έγινε μια αναλυτική περιγραφή των πιο συχνών ατυχημάτων και παθολογικών καταστάσεων που μπορεί να συμβούν στην καθημερινότητά μας και επιδείχθηκαν οι ενδεδειγμένοι τρόποι αντιμετώπισής τους. Στη συνέχεια, μαθητές της Γ΄ τάξης αλλά και τέσσερις εκπαιδευτικοί του σχολείου (Βασιλειάδης Ευάγγελος, Καλπουρτζής Ιωάννης, Μανιωράκη Ιωάννα και Ορφανάκης Κωνσταντίνος) εκπαιδεύτηκαν πάνω στη μέθοδο καρδιοπνευμονικής αναζωογόνησης (ΚΑΡΠΑ) παράλληλα με τη χρήση αυτόματου εξωτερικού απινιδωτή, καθώς επίσης και στις ενέργειες που ακολουθούμε σε πιθανή πνιγμονή από ξένο σώμα (λαβή Heimlich).
Η δράση κρίνεται ιδιαίτερα επιτυχημένη και εποικοδομητική καθώς έλκυσε το ενδιαφέρον των μαθητών και των καθηγητών, οι οποίοι αποκόμισαν πολύτιμες γνώσεις τόσο στη σωστή αντιμετώπιση ατυχημάτων όσο και στην παροχή πρώτων βοηθειών σε ανθρώπους που ενδεχομένως να τις έχουν ανάγκη στο μέλλον.